In actie

Dikwijls krijgt VZW Noodasiel Lommel verwaarloosde en mishandelde dieren binnen. Om ze te helpen zijn operaties nodig. De verzorging is precair. Medicatie is noodzakelijk.
Daar hangt natuurlijk altijd een kostenplaatje aan. Geregeld plaatsen wij dan ook een oproep, steeds met het hele verhaal van het dier in kwestie.
Klik hier voor onze reeds gehouden acties.

Vrijwilligerswerk

Helpende handen zijn altijd welkom om ons team te versterken!
Wij zijn op zoek naar (ernstige) vrijwilligers met een groot hart! Klik hier voor meer informatie.

Let wel op:
Wegens veiligeheidsredenen zijn wij genoodzaakt een leeftijdsgrens voor onze vrijwilligers vast te leggen. Vanaf 14 jaar kan men helpen bij onze kattenafdeling. Vanaf 16 jaar kan men helpen bij onze hondenafdeling. Dank voor het begrip!

Opvanggezin

Bent u een ideaal opvanggezin?
Wij zoeken opvanggezinnen die tijdelijk een (oudere) hond of poes kunnen verzorgen in afwachting van een definitieve thuis. Deze diertjes komen dikwijls van een liefdevol huisje bij ons wegens een sterfgeval en hun verdriet is dan ook zeer groot. Door ze op te vangen in beperkte kring krijgen ze meer aandacht, wat hun leed alvast kan verzachten. Er zijn ook regelmatig katten of honden die niet in groep functioneren en volledig beginnen wegkwijnen. Noodasiel Lommel betaalt de medische kosten en het eten van de dieren.
Ook zoeken we in het kittenseizoen altijd gastgezinnen die zich kunnen ontfermen over een moederpoes met kittens, papfleskittens of zelfstandig etende kittens!

Lees hier meer over het worden van een opvanggezin voor een Noodasielhond.
Lees hier meer over het worden van een opvanggezin voor een Noodasielkat.

Inzamelen

Ons asiel heeft steeds items nodig. Dit zijn dingen die we altijd kunnen gebruiken. Gooit u het anders weg? Breng het aub dan naar ons, wij kunnen het nog gebruiken!:
Kranten
Kattenzand
Lege boterpotjes (enkel het potje, niet het deksel)
Hondeneten (nat en droog) of hondensnoepjes
Katteneten (nat en droog) of kattensnoepjes
Leibanden
Kleine handdoeken of washandjes
Poetsproducten zoals chloor, javel, javelblokjes, afwaszeep, dettol, vloerzeep, sponzen, dweilen ...
Stoommachine
Veegborstels of aftrekkers
Ontworming- en ontvlooiïngsproducten
...

Volgende items worden ook regelmatig binnen gebracht maar kunnen we niet gebruiken: gordijnen, kledij, schoenen, donsdekens, servies, ... Hier kan u misschien iemand anders mee blij maken!
Alvast van harte bedankt!

Noodasiel shop.

Wij verkopen ook regelmatig items ten voordele van ons dierenasiel. Een deel hiervan vindt u op deze pagina.

Financiële bijdrage

Het is in het verleden reeds verscheidene keren gebeurd: een vondeling moet een dringende operatie ondergaan.
Dankzij speciale inspanningen en de hulp van enkele gulle schenkers worden de dieren gered, goed geadopteerd en leven ze gezond en gelukkig verder.
Soms nemen we een hond of poes in onze opvang aan dat zeer veel medicatie en verzorging nodig heeft. In een extreem geval moet het worden opgenomen in de dierenkliniek.

Voor een vereniging als de onze, is zoiets een zware belasting!

Daarom willen wij deze omstandigheden vòòr zijn en heeft het Noodasiel een fonds opgericht om deze onvoorziene kosten te kunnen betalen - want het zou niet mogen bestaan, dat in zo'n noodgeval wij moeten zeggen: 'Daar is nu geen geld voor.'

Alle kleine en grote giften ten voordele van dit noodgevallenfonds zijn van harte welkom! Help ons, zodat wij met uw steun een reserve kunnen opbouwen!

Schrijf over op rekeningnummer: 735-0294019-97 met vermelding NOODGEVALLENFONDS.
IBAN code: BE54 7350 2940 1997
BIC code: KREDBEBB

Lidmaatschap

Voor 20 euro per jaar bent u lid en ontvangt u vier keer per jaar ons informatieboekje waardoor u op de hoogte blijft van het reilen en zeilen binnen ons asiel.
Wilt u meer doen, dan kan dat door een gift te storten op onze rekening. Vanaf 40 Euro per jaar is deze fiscaal aftrekbaar.

Help ons via Trooper

Sinds kort zit Noodasiel Lommel ook op Trooper!
Via Trooper kunnen wij een klein centje bij verdienen, en we hebben hiervoor JULLIE hulp nodig! :-)

Wanneer jullie via een (aangesloten winkel-)link van onze Trooper-pagina online iets aankopen (via Coolblue, Ali-Express, Collishop enz…), gaat er een heel klein deeltje naar ons dierenasiel! Het kost jullie niets extra’s! Het enige wat jullie moeten doen, is dus via onze Trooper-pagina inloggen in de betreffende online winkel!
Dit is onze pagina: https://www.trooper.be/noodasiellommel

Gebruik je Chrome of Firefox als browser? Dan is er ook de mogelijkheid om de Trooper-bot te installeren (is een veilige plugin!)! Hierbij moet je 1x de vereniging die je wilt steunen ingeven (hopelijk is dit Noodasiel Lommel :-) ) en de bot zal dit onthouden elke keer je in de betreffende winkel iets aan koopt!
De Trooper-bot kan u hier downloaden: https://www.trooper.be/trooperbot

Een kleine moeite, maar voor ons heel veel waard!
Alvast heel hartelijk bedankt!

Sponsoring

Wilt u er echt invliegen en een echte sponsor van het asiel worden, dan hebben we voor u verschillende formules.
Op deze pagina vindt u hierover meer informatie.

Doe het niet voor ons, doe het niet voor uzelf, doe het om onze dieren - die allemaal al een heel, meestal erg negatief, verhaal hebben - een beter leven en een betere toekomst te helpen geven!
Bedankt alvast in hun naam!