PLUTO!

Basset fauve de Bretagne - mannelijk - °20/04/2014.

Dit mannetje werd door zijn baasje achtergelaten bij de ex-partner, samen met nog 4 andere volwassen honden en 5 pups.
Al zijn vriendjes en familieleden hebben reeds een nieuwe thuis gevonden. Pluto wacht ook vol ongeduld op dat ene toffe baasje.

Pluto is vrij onzeker en het duurt even voordat hij nieuwe mensen leert kennen en accepteren. Hij zal eerder van je weg gaan als de klik er volgens hem nog niet is. Bij vrouwen lijkt dit proces iets sneller te gaan dan bij mannen. Dit aspect horen we ook vaak terugkomen van de adoptiegezinnen die één van de andere hondjes in huis hebben. Een voordeel is wel dat Pluto sociaal is met andere honden. Hij heeft altijd samengeleefd met zijn familie.

Ook nu in het asiel deelt hij een ruim hok met 2 vriendjes. Hij trekt zich op aan een zelfzekere soortgenoot en is dan nieuwsgierig genoeg om ook eventjes te komen snuffelen.
Het jachtinstinct is een eigenschap waarmee het toekomstig baasje rekening moet houden. Een goed omheinde tuin is een must voor deze knaap. Ook tijdens wandelingen gaat zijn neusje tegen de grond en werken zijn oren niet meer. Steeds aan de leiband wandelen is de meest veilige optie.

Wie zoekt er nog een hondenvriendje voor zijn/haar stabiele huisgenoot?

Pluto is gechipt, ontwormd, ontvlooid, gevaccineerd en gecastreerd.