BAILEY!

Kruising herder - vrouwelijk - °18/06/2017.

Bailey werd afgestaan door haar baasje omdat ze niet overweg kan met de andere hond in huis. De incidenten onderling werden feller en kwamen steeds vaker voor.. Haar ticketje richting asiel lag klaar.

Bailey heeft heel wat training gekregen van haar baasje: ze kent verschillende commando’s zowel in het Nederlands als in het Engels, ze heeft hondenschool gevolgd en kan netjes aan de leiband lopen.
Ze is gewend om in huis te leven, ook een bench is haar niet onbekend. Minpuntjes zijn haar onvoorspelbare gedrag naar andere dieren, haar ontsnappingspogingen en ze is niet tegen iedereen even vriendelijk. Haar baasje zette haar apart als er bezoek langs kwam en ook in het asiel merken we dat. Sommige medewerkers krijgen van haar alles gedaan, anderen worden begroet met een grom en een rij blinkende tandjes. Waarschijnlijk is dit een uiting van haar onzekerheid en angst.

Daarom zoeken we naar een gezin met de nodige kennis en ervaring om Bailey op haar gemak te stellen en verder te begeleiden. Een gezin zonder kleine kinderen, zonder huisdieren, met een tuin die Bailey-proof is afgemaakt. Wie durft deze uitdaging aan? Bailey geeft u in ruil al haar liefde en knuffels.

Bailey is gechipt, ontwormd, ontvlooid, gevaccineerd en gesteriliseerd.